Resep: Pannacota Coklat Keju

Pannacota Coklat Keju. Lihat juga resep Panacotta coklat keju enak lainnya. Panna cotta rasa coklat dan vanilla dijadikan satu wadah dan disajikan berlapis rasanya pas banget buat dessert, tekturnya yang selembut sutra, manis dan maknyus, coklat panna cotta terbuat dari campuran krim kental, susu fullkrim, gelatin dan ditambahkan sedikit gula sebagai perasa manis dan cok. Resipi panna cotta coklat antara pilihan yang menarik untuk dicuba.

Pannacota Coklat Keju Menurut sumber, "panna cotta" bermaksud "krim yang dimasak". Teksturnya sangat lembut dan mempunyai rasa seperti kek keju, karamel atau puding yang dimakan ketika sejuk. Hidangan ini ini juga sesuai untuk anak-anak kerana ia mengandungi susu dan buah-buahan segar. Anda dapat membuat Pannacota Coklat Keju dengan 4 bahan and 4 langkah. Berikut ini adalah cara untuk memasak makanan tersebut.

Siapkan bumbu dan bahan untuk Pannacota Coklat Keju :

  1. Sediakan 1 bungkus pannacota coklat instan.
  2. Siapkan 240 ml air (ikuti petunjuk kemasan).
  3. Siapkan Secukupnya keju parut.
  4. Sediakan Secukupnya meses coklat.

Panna cotta selalunya dihidangkan dengan pelbagai jenis sos berry, sos karamel dan juga coklat. Untuk resepi kali ni, saya sediakan panna cotta bersama sos strawberi yang paling mudah dan sedap. Toping: Coklat, Mises,Oreo, Coklat Susu, Keju, Gula Salju. Kemudian patahkan biskut marie dan campurkan adunan coklat bersama biskut.

Langkah-langkah memasak Pannacota Coklat Keju :

  1. Campurkan bubuk pannacota dengan air... lalu masak sambil diaduk sampai matang...
  2. Tuang ke cetakan dan masukkan ke dalam kulkas sampai keras.
  3. Lalu tabur keju parut dan meses diatas nya...
  4. Siap disajikan....

Kemudian sejukkan dan masukkan dalam peti ais. Seterusnya ialah resepi yang telah dikongsikan oleh Suzanna Raman dan mendapat banyak perkongsian dan likes di media. Pesan makanan dan minuman favoritmu dari INTI Bakery & Cake - Cikupa. Pesannya gampang dan pengiriman cepat langsung ke lokasi kamu. Nikmati juga promo dan diskon menarik dari INTI Bakery & Cake - Cikupa.

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Resep: Randem (Gorengan Ampas Tahu)

Resep: Ceker mercon yang menggugah selera

Resep: Sop Tetelan Sapi